Het zwaarste zit er op!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart Verheijden - WaarBenJij.nu Het zwaarste zit er op!! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bart Verheijden - WaarBenJij.nu

Het zwaarste zit er op!!

Door: VerheijeDownUnder

Blijf op de hoogte en volg Bart

05 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Ben ik weer! (eindelijk)

Om te beginnencwil ik iedereen bedanken voor de leuke en hartelijke reacties!! Erg leuk om te lezen moet ik zeggen, zeker als je de hele dag in het hostel hangt.

Ik zie dat moederlief al een voorschot heeft genomen op mijn schitterende ervaringen als zieke tandtoerist. Het goede nieuws is dat ik weer 'up and running' ben en het vliegtuig naar Melbourne nog net heb kunnen halen!! Minpuntje is dat ik van Singapore bar weinig heb gezien en er een van mijn favoriete kiezen (geen verstandskies) heb achtergelaten.

Na de vlucht richting Singapore kreeg ik last van een ernstige infectie onder het tandvlees, zoals later bleek. Gisteren heb ik, na een nacht zonder slaap, 's ochtends een ziekenhuis bezocht. De emergency afdeling is daar net een mobiele klantenservice: ze sturen je een beetje van het kastje naar de muur en terug met een iets te vriendelijke tellsell stem. Uiteindelijk wel doorverwijzing naar een 'goede' tandarts gekregen van de kwakzalver in het ziekenhuis.

Om half 3 aangekomen bij de tandarts. De ontvangst was spectaculair en dat gaf me goede hoop op een succesvolle afloop. Van de muren daalden sierlijke watevalletjes naar beneden en in de veel te duur aangeklede wachtruimte stond een full-body-Chinese massagestoel, die ondergetekende natuurlijk meteen geconfisqueerd heeft.

Na de hemelse massage begonnen drie helse uren. De tandarts verzekerde met een half uurtje de vulling, het kanaal en de ontsteking wel verwijderd te hebben. Niet dus.....Ruim een uur later, nadat het manneke (zag eruit als 30) twee keer materialen moest gaan zoeken, had hij eindelijk de ontsteking bereikt. Wat daar allemaal uit kwam bespaar ik jullie. Ik kreeg een tijdelijke kunstvulling waardoor een half uur na behandeling mijn hoofd er bijna afviel. Overal steken,sinaasappel op de wang enz.. Toen heeft de tandarts de tand in het geheel met grof geweld eruit gehaald ( sorry als dit vervelende herinneringen bovenhaalt bij sommigen). Rond een uu of half zes stond ik eindelijk weer buiten, bewapend met painkillerss, antibiotica en meer. Snel nog even spullen gepakt, afscheid genomen van de hostelbuddies en per taxi naar Changi airport gevlogen.

De vlucht verliep gelukkig zonder problemen. Gezellige gesprekken gehad met een Indiase student die op weg was naar college in Melbourne (zal wel rijke ouders hebben). De beste man heette Ash Kakker....hij begreep niet waarom ik dat geinig vond :D

De komende dagen ga ik Melbourne en omstreken verkennen. Twee oud-collega's (Loes en Lon) van da Franco zijn hier ook, dus we gaan elkaar opzoeken en Lekker Limburgs praten! Volgende week met een huurauto, een Skoda SuperB(ertje)) de Great ocean road en formule 1 race rijden en nog wat andere dasgtripjes.

Ik Zie uit naar weer een aantal warme reacties uit het koude Mederland. Foto's volgen later!!!

Groetjes,
Bart

  • 05 Maart 2012 - 00:04

    Bart Verheijden:

    Ps. Voor degenen die me willen bellen of sms'en: Ik heb nu een Ozzienumber: 0061 (0)4 78817985

    Dus sms vooral eens! Wel f je naar vermelden dan ;)


  • 05 Maart 2012 - 05:51

    Suus:

    Wat leuk desse Loes & Lon zuus! Doot ze de groetjes van mich!
    Boete t tandarts verhaol klinkt t super! Have fun! X buurmaedje

  • 05 Maart 2012 - 08:50

    Ruben L.,:

    Beste Bart,

    Om redenen die ik niet begrijp, heb je mijn zakelijke mail aangemeld voor het ontvangen van updates op je blog. Volgens mij kennen we elkaar niet. Ik heb me inmiddels afgemeld voor het ontvangen van automatische e-mails, maar wellicht ontvangt een andere Ruben nu niet de mails waar hij op zit te wachten.

    Succes met je trip!

    Groet,
    Ruben

  • 05 Maart 2012 - 08:59

    Mam:

    Hallo Bartje,
    Wat ben ik blij dat het een stuk beter met je gaat!
    Het waren wel spannende uren moet ik zeggen: jij helemaal alleen in Singapore met heel veel pijn en nog 2 uurtjes te gaan tot je australie-avontuur!Maar goed, wat je zelf al zei:"dao wuerse hard van en euver ein paar daag is alles euver".
    Ik zou zeggen ga genieten van Australie en doe Loes en Lon de groeten van mam en pap.
    dikke knuffel en kus..............

  • 05 Maart 2012 - 09:00

    Hey Minime:

    Ha die Bart, goed van je te horen. Geniet ervan daar!
    Groet,
    Bart

  • 05 Maart 2012 - 09:24

    Nicole Geijbels:

    Ha Bart,
    Wat beschrijf je leuk je avonturen.
    Wel spannend met die tand van jou...
    Gelukkig is nu weer alles goed, of moet je na je thuiskomst gaan sparen voor een stifttand??
    In ieder geval ben je nu op de plaats van bestemming aan de andere kant van de wereld...
    Heel veel plezier, geniet ervan.
    Groetjes, Jos en Nicole

  • 05 Maart 2012 - 09:46

    Jippo:

    Alles steeds net op tijd halen is ook op tijd en dus precies "Des Barts".
    Had je verstandskies maar in Singapore gelaten dan was er nu misschien iemand met verstand in dat land.
    Nu genieten van je plaats van bestemming. Have Fun. Groetjes .........

  • 05 Maart 2012 - 10:27

    Mia Van Bastelaar:

    Ha Bartje,
    Een zieke kies kun je missen als kiespijn.(ha,ha). Gelukkig ben je van deze ellende verlost. Veel plezier in Melbourne en tot het volgende verslag.

    gr. Mia

  • 05 Maart 2012 - 11:37

    Jolanda Fokkens:

    ha buur jungske....leuk um dien verhaole te meuge laeze, waal jammer van diene tank, det is iets minder...
    weej gaon dich met zien alle volge, geneet d'r maar good van...see you!!
    jolanda peter fenne en lino

  • 05 Maart 2012 - 13:22

    Erik :

    Had de tandarts geen komkommer tegen de pijn? anyhow have a great trip en ik lees je verslagjes wel weer :)

  • 05 Maart 2012 - 19:14

    Ton En Els:

    Ha Bart
    Vervelend dat tandartsverhaal maar het heeft 2 voordelen
    1 Ik vind je zonder die kies veel knapper
    2 Je kunt niet meer met een bek vol tanden staan
    Verder toi toi

  • 05 Maart 2012 - 19:22

    Quinn:

    Ik ben blij dat het weer goed gaat.
    Heb je al weer veel gezien?
    Ik heb gezien dat juffrouw Carlijn ook een bericht heeft gestuurd dat vond ik wel grappig.
    Laat je f weten wie er wint met racen?
    Mijn voetbal is weer begonnen en de eerste wedstrijd verloren 4-2 van Baarlo f2. Groetjes Quinn en papa mama en Dylan;)

  • 05 Maart 2012 - 20:05

    Chris:

    Vanmorge vruug tiedens miene ochtenddump 't verslaag geleaze. Heerlijk! Haopelijk is dien groete mond snel weer geneze en kinsse gaon geniete! Ik bel now maar ens beej dien elders aan met de was...

  • 05 Maart 2012 - 22:31

    Patrieskuh:

    Erm deer!!! Wat n ellende! Hoop desse vanaaf nou lekker kans gaon geniete!!

    Xx

  • 06 Maart 2012 - 00:11

    Bart Zellef:

    Hey all, thnx voor de bemoedigende en leuke reacties weer!!
    Voor degenen die me wat vroegen:

    @Erik: Komkommers is hier allein in 't seizoen he! Nu hebben ze SPARGEL!!

    @Quinn: bedankt knul!! Ik ga kijken naar de vrije traning en de race van formule GT en nog iets. Maar ik ga vertellen hoe gaaf het was! ;) succes met voetbal


  • 06 Maart 2012 - 09:01

    Tiny Kuntzelaers:

    Hoi Bart,

    Veel plezier in Melbourne. Hopelijk hoef je de kwaliteit van de tandartsen in Singapore en Melbourne niet te vergelijken.

    Alle goeds gewenst!


  • 06 Maart 2012 - 22:08

    Anya:

    Hey Bart,
    ho, wat heb je meegemaakt !!!
    hopelijk geneest e.e.a. zo snel mogelijk zodat jij van de reis kan genieten. 's'nachts helpt een wodka compres (echt, niet drinken,he..).
    trouwens, heel leuk bedacht , de site, verslagen ! super ! een fijne reis verder,
    groetjes , Anya

  • 08 Maart 2012 - 19:49

    Familie Probst :

    Hoi Bart,
    Fijn om te horen dat de kies er uit is en ik hoop dat alles nu beter gaat en dat je geen ibuprofen meer nodig hebt.
    Geniet van je reis en het heerlijke weer daar aan de andere kant van de wereld.
    All, Miriam, Anke en Manon

  • 08 Maart 2012 - 20:50

    Chantal:


    Heej Bertje,
    ut geit weer good det huur ik al.
    Maar,maar!!!!
    Det kin allein maar bertje gebeuren.
    Ik huuf de koamende weake gtst nimmer op te zetten.
    haha.........Hoape det ut nimmer truuk kump......in idder geval have fun doa! XXXX Chantallie en Dun bekker


  • 11 Maart 2012 - 11:24

    Raymon:

    In de categorie een goed begin is het halve werk....BALEN man. Nog even een dooddoener.. Komt goed & kan vanaf nu enkel beter worden:). Zo dat ook weer gehad. Even serieus komende dagen worden vast top man. Wordt tijd om die Bart verheide charmes in strijd te gooien en die Aussie surfchick kennis te laten maken met een echte nederlandse man!

    Enn ja...ik lees je verhalen in de verkeerde volgorde..

    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Bart

G'day mate!! At the first of March I will leave the Netherlands for two months and take off to the most beatifull country in the world, to catch some crocs, kangaroos & pints. Here you can check out my pictures and read all about my adventures Down Under

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 13817

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 28 April 2012

Down Under 2012

Landen bezocht: