5 - Sydney en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Bart Verheijden - WaarBenJij.nu 5 - Sydney en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Bart Verheijden - WaarBenJij.nu

5 - Sydney en Byron Bay

Door: VerheijeDownUnder

Blijf op de hoogte en volg Bart

26 Maart 2012 | Australië, Byron Bay

Hey Nederland!!
Eindelijk weer eens tijd en motivatie gevonden om in de pen te kruipen en een verslagje te maken voor jullie…… pak een kan fles koffie erbij en ga d’r ff recht voor zitten zou ik zeggen!

Na een klein weekje in Sydney ben ik inmiddels verder naar het noorden getrokken. Byron Bay! Het surfmekka van Australie, althans, dat vindt de lokale bevolking hier. Het klimaat is hier weer heel anders dan in Sydney, namelijk warm, nat en meer tropisch. Dat laatste betekent onder andere dat hagedissen, (vleer)muizen, rare vogels, andere backpackers en inheemse diertjes rondrennen in het hostel. Het lijkt wel een soort botanische tuin.
Gisteren heb ik meteen maar even de surfplank omgebonden en de golven van Byron Bay getrotseerd, wat verrassend goed ging en bovendien erg vet was. Mister ‘yo-hey-i’m-a-cool-surf-dude-intructor’ hielp ons de golven op en de eerste poging eindigde meteen zowat op het strand. Dit moet ik vaker doen!!

Even terug in de tijd, want ik heb nog niks over Sydney verteld geloof ik……Sydney, is de grootste en oudste stad van Australie, gesticht in 1788 door een stel verbannen gedetineerden uit Engeland en nu zo’n 4 miljoen inwoners groot. Dat is zeg maar 1/7e van alle inwoners van Australie! Voor meer geinige en saaie feitjes over Sydney: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sydney

Vorige week maandag aangekomen in Sydney. Daar heb ik een week in het Original Backpackers Hostel geslapen. Een comfortabel hostel met gezellige mensen, veel Duitsers, Engelsen, ‘mediterranen’ en enkele Nederlanders. Elke avond nam de crew de hele groep mee op stap naar een van de vele bars en pubs in de wijk: Kings Cross: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kings_Cross_(Sydney) Paar erg gezellige avonden gehad, nieuwe drinkspelletjes geleerd die ik later nog wel een keer uitleg en veel nieuwe mensen ontmoet.

Hoogtepuntjes van Sydney vond ik het bezoek aan de nabijgelegen Blue Mountains, het Sydney aquarium en het chillen op Manly Beach en in de botanische tuinen nabij de harbour bridge en het opera house….
Dinsdag zijn we met een bus naar de Blue Mountains gereisd. Een prachtig natuurgebied dat 10x zo oud is als de Rocky Mountains en een veelheid aan prachtige planten, bomen, dieren en watervallen herbergt. Het is er ontzettend rustgevend, op de toeristen na dan. In de stijlste kabelbaan ter wereld gezeten en veel prachtige foto’s gemaakt die ik momenteel alweer schuldig moet blijven omdat ik de kabel kwijt ben. (Ja mam, de camera zelf heb ik gelukkig wel nog, al was ik die van de week een uurtje kwijt ;) De tourgids was wederom hilarisch. We werden getracteerd op een hele dag informatieve stand-up comedy in plaats van saaie feitjes over de oudheid van het gebergte en de mensen die er wonen. Voor een mooie impressie: http://www.youtube.com/watch?v=U9tpbzuyAxs (kort filmpje :) )

Het sydney aquarium was een mooie belevenis, omdat ik met mijn favoriete beesjes heb mogen spelen, babypinguïns! Gaaf om te zien hoe speels de beesjes op je hand af komen en meezwemmen aan de andere kant van het raam. Wederom: de foto’s volgen! ;)
Ten slotte de botanic gardens. Dit prachtige park aan de haven van Sydney was een mooie plek om lekker te hangen en naar vogeltjes te luisteren. Sommige bomen hingen vol met vleermuizen ipv bladeren, ook leuk!
Zometeen ga ik met een stel kamergenoten van het hostel een bergweg langs het strand beklimmen, op zoek naar een vuurtoren. Morgen misschien kajakken en dan snel weer verder richting noorden! De tijd vliegt om en over dik 3 weken vlieg ik alweer naar Bali!
Over tijd gesproken…….In verband met een deadline (de verbinding valt over 5 min. weg) moet ik er alweer mee stoppen. Iedereen die een live verslag wil kan altijd even bellen of smsen naar mijn Australische nummer: 0478817985

Groetjes,
Bart

  • 26 Maart 2012 - 06:05

    Elviera:

    ha neefie. leuk om weer iets van je te horen. wat een avonturen beleef je daar. super.geniet er nog maar ff van. en denk erom die lievelingsdiertjes van jou krijg je niet de grens over.ha ha .dus daar laten die pinguins.veel plezier nog.xx

  • 26 Maart 2012 - 06:21

    Jon:

    Ha Bart,

    Ben je vrijdag ook naar de gratis BBQ bij "the post office" geweest in Byran Bay? Leuk plekje dat Byran. Zijn er momenteel stingers? (van die blauwe kwallen waar je niet blij van wordt).

    Viel spass

  • 26 Maart 2012 - 09:16

    De Van Bastelaartjes:

    Ha die Bart,
    Je bent volop aan het genieten zie ik.
    Leuk hoe je al die indrukken verwoord.
    Geniet vooral verder en we zijn benieuwd naar jouw volgende verslag.

    groetjes uit een, ook, zonnig Tegelen.

    Jan en Mia

  • 26 Maart 2012 - 09:42

    Chris:

    Man wat geniet ik met jou mee! Waanzinnig weer!! Gr Chris

  • 26 Maart 2012 - 12:07

    Mam:

    Ha Bartje,
    Dat de foto-camera misschien niet mee terugkomt naar ons kikkerlandje vind ik maar half zo erg !
    Als je jezelf maar niet verliest daar down-under.........in een of ander inheems (of andere nationaliteit)diertje.
    Wel terugkomen hoor!!!
    Maar zo te horen en lezen is dit zeker niet je laatste grote reis geweest.
    Fijn om te lezen dat je zo geniet van alles.
    Misschien nog wel wat voor jou mocht het ministerie een beetje te saai worden na deze reis: "surfinstructor" in scheveningen.?!
    Nu nog duiken.... dan heb je de australische zee van boven en (down) under getrotseerd.
    En met een beetje geluk is het bij thuiskomst net zo warm als dat 't nu daar is, ze voorspellen een warme april!
    Nou jong, geneet nog maar ff lekker en pas good op digzelf he?!
    Wee zien hiel trots op dig!!!
    Kusjes en een dikke knuffel.......
    (aug van pap)

  • 26 Maart 2012 - 20:28

    Dirk:

    Hey dierevriend, toffe verhaole allemaol! Geniet dr nog van!
    Gheitje

  • 27 Maart 2012 - 14:07

    Jippo:

    Hey Bart,

    Ik lees hier alleen over de oppervlakkige feiten, mooie belevenissen en hoogtepuntjes en dat begrijp ik. De foto's volgen uiteraard.
    De foto's van de werkelijke feiten, mooie belevenissen en hoogtepuntjes, jou kennende zijn die er op 100% zeker, kan je uiteraard niet plaatsen. Dan zou deze site "18+" worden. Je moet ze wel bewaren, die bekijken we onder 4 ogen. Ga vooralsnog door met deze mooie verhalen (je schrijft al bijna zoals je lult) want het is goed om te horen dat je een geweldige tijd hebt daar.
    1 Tip;
    Als je naar Bali gaat neem dan 'n paar slippers en een badpak mee die je aan een kamermeisje naar keuze moet geven. Je bent erna verzekerd van 24 uurs verzorging met alles erop en eraan. Have fun and keep goïng strong.
    Gr. Jippo

  • 28 Maart 2012 - 21:01

    Anya:

    Bart, bij vorige verslag (nr.4) heb ik 3 keer reactie geplaatst... jep... je weet het .. ik ben niet bevriend met techniek..
    leuk om weer een verhaal te lezen ! jammer van de kabel.. ben benieuwd naar de foto's met babypinguïns, bomen vol met vleermuizen ipv bladeren, vuurtoren, de botanic gardens..
    vorig jaar heb ik eerste keer in mijn leven in Scheveningen gesurfd met JongEL&I en het was super ! dus ik begrijp jouw kik ! geniet van het land ! klinkt allemaal super mooi en avontuurlijk ! gr. \CO-co A.

  • 29 Maart 2012 - 17:04

    Tiny Kuntzelaers:

    Koffie d'r bij - verslag verslonden - alweer èrg leuk; ik word nog nieuwsgierig naar 'Australia live' op deze manier :)
    Nog zo'n 3 x 7 dagen DownUnder...! Enjoy!!


  • 31 Maart 2012 - 12:04

    Marij:

    Kan/fles koffie?? Nao unne gooie sjloek waas t verheulke alweer oet.( Unnen deadline van de verbinging in Australie?
    Wie mot ich det zeen?)
    Zit ich heej te kieke met mien dreejkwart tas koffie nog.......
    Noow f serieus: geniet dr nog van en groetjes van os heej in un kaad Holt-Blierick.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Bart

G'day mate!! At the first of March I will leave the Netherlands for two months and take off to the most beatifull country in the world, to catch some crocs, kangaroos & pints. Here you can check out my pictures and read all about my adventures Down Under

Actief sinds 30 Jan. 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 13816

Voorgaande reizen:

01 Maart 2012 - 28 April 2012

Down Under 2012

Landen bezocht: